مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 نویدهای تحول

چهارشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۹، ۰۱:۴۲ ب.ظ



🖋 محمد حق‌پرست

🔹 به نظر، قدم‌های اول تحول، در حال برداشتن است. اینکه اساتیدی به نمایندگی از طلاب، حرفهای ایشان را مطرح می‌کنند و برای رفع مشکلات پیشنهاد می‌دهند، یعنی استارت تحول زده شده و شورای عالی قصد جدی برای تحقق تحول دارد.

🔹 اما ادامه دادن هر چیزی مهم‌تر از آغاز آن است. انتظار طلاب این است که اساتید مدعو، پیگیر مباحث مطرح در این جلسه و جلسات مشابه باشند. از روند تحول به طلاب و رسانه‌های حوزوی گزارش دهند و تا روزی که طرح‌های پیشنهادی محقق شود، پیگیر اجرا شدن آنها باشند. در دل طلاب امید واقعی وقتی زنده خواهد شد، که طلاب اثر خارجی و تحقق وعده‌های شورای عالی را ببینند. طلاب باید تحول را حس کنند. طعم خوب تصمیم‌های تحولی را بچشند، وگرنه با جلسه‌گرفتن و وعده‌دادن مشکلی حل نخواهد شد.

🔹 رسانه‌ها و جریان‌های حوزوی نیز در راستای تحقق تحول نقش اساسی دارند. ایشان هستند که با طرح‌ها و پیشنهاداتشان باید به این جریان نوپا کمک کنند و همراه باشند. این جریان قطعا نیاز به نقد و انتقاد دارد تا به پویایی لازم برسد، اما رویکرد انتقادی‌داشتن با رویکرد خنثی‌بودن یا بی‌فایده دانستن اقدامات، تفاوت دارد.

🔹 حوزه امروز، بیش از گذشته نیاز به تحول‌خواهی و دغدغه در این زمینه نیاز دارد. امروز، روز طرح‌دادن و چانه‌زنی است و اگر این فرصت‌ها بگذرد، بعدا کمتر جای اعتراض و انتقاد باقی خواهد ماند و جریان‌ها و اساتید خنثی عذری نخواهند داشتj

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۶/۲۶
  • ۹۳۳ نمایش
  • صادقی

تحول

رسانه و تحول خواهی

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">