مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی



📝 اوضاع حوزه علمیه بعد از رحلت آیت‌الله بروجردی و ارتحال امام

👤 مرحوم آیت‌الله احمدی میانجی

🔹 آیت‌الله میانجی در بخشی از یادمان‌های خود، با اشاره به روزهای پس از رحلت آیت‌الله بروجردی می‌گوید: «... تصور می‌کردیم اگر آقای بروجردی به رحمت خدا برود، وضع حوزه قم ناگوار می‌شود. زمانی‌که ایشان مرحوم شد، همه به نجف چشم دوختند. در نجف، آقای حکیم، آقای خویی و... بودند و در قم هم آقای گلپایگانی و شریعتمداری حضور داشتند.

رساله‌ی امام خمینی هنوز پخش نشده بود... حتی شاه تلگراف تسلیت فوت ایشان [آیت‌الله بروجردی] را به نجف مخابره کرد و به قم اعتنا نکرد؛ یعنی اینکه در قم خبری نیست.

امام خمینی اعتراض کردند و اکنون می‌بینید که به لطف خدا طلبه‌ها در حوزه‌ی قم به ۳۰، ۳۵ هزار تن رسیده‌اند. معتقدم که خدا نسبت به حوزه‌ی قم نظر خاصی دارد. حتی بعد از رحلت امام، همه نگران بودند که عاقبت حوزه چگونه می‌شود؟ اما خدا رحیم است و با روی کار آمدن آقای خامنه‌ای نه‌تنها آب از آب تکان نخورد؛ بلکه حوزه شکوه و عظمت بیشتری پیدا کرد...»

📌 پ.ن:
امام خامنه‌ای در تقریظی بر کتاب تازه منتشر شده‌ی «مربع‌های قرمز»، از مرحوم آیت‌الله علی احمدی میانجی یاد کرده و از شهرت آن استاد اخلاق به «علم و تقوا و ورع» نوشتند.

آیت‌الله احمدی میانجی از روحانیون مبارز و انقلابی، عضو جامعه مدرسین و استاد اخلاق حوزه علمیه قم بود که در شهریور ۱۳۷۹ به ملکوت اعلی پیوست.

🌐 خبرگزاری‌حوزه


  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۷/۰۵
  • ۸۳۵ نمایش
  • صادقی

حوزه قم

مناهج

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">