مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 لزوم حساسیت ادبیات و متانت نمایندگان مجلس

دوشنبه, ۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۴:۵۸ ب.ظ

🖋 محمد حق‌پرست

🔹 از ابتدای مجلس فعلی تاکنون، رهبر معظم انقلاب دو مرتبه نسبت به رفتارها و سخنان برخی از نمایندگان، از تعبیر «حرام است – جایز نیست» استفاده کرده‌اند. برخی از ایشان متأسفانه از صنف روحانیت هستند از جبهه انقلاب؛ البته اکثریت نمایندگان روحانی و انقلابی، اهل دقت و رعایت هستند؛ اما در این‌باره چند نکته قابل ذکر است:

1️ نماینده اگر روحانی و انقلابی باشد، حساسیت بیشتری نسبت به دیگران دارد. برای همین، خطای نماینده روحانی از نماینده غیر روحانی بیشتر است. پس باید بیشتر احتیاط کنند و حتما از نظرات مشاورین دلسوز رسانه‌ای استفاده کنند.



2️ شکی در نیت خیرخواهانه برخی نمایندگان نیست، اما ادبیات برخی اصلا زیبنده کشور اسلامی نیست. متأسفانه این ادبیات هنوز در اتفاقات مختلف تکرار می‌شود و برخی نسبت به روش خود تعصب دارند. این ادبیات هرچه هست، ربطی به انقلاب و انقلابی‌ها ندارد و این آخرین فرصت است که این افراد دست از این رویه بردارند.



3️ تمام تلاش رهبری آن است که این ادبیات توهین‌آمیز -بخوانید ادبیات آمریکایی- تکرار نشود؛ چون اگر این گویش رسمی شود، هر جریانی به خود اجازه می‌دهد از چنین ادبیات زننده و حرامی علیه دیگران استفاده کند. در این صورت، هیچ مسئول حقوقی و حقیقی از هیچ جناح و حزب سیاسی اعتباری نخواهد داشت. توهین به رئیس جمهور، توهین به کسانی است که او را انتخاب کردند و اگر نماینده‌ای به این جایگاه، بی‌حرمتی کند، به شعور یک ملت توهین کرده است.  



4️ آنچه از جریان انقلابی مجلس انتظار می‌رود، الگوبودن برای تمام نمایندگان فعلی و آینده مجلس است. نماینده انقلابی باید تجسم عقلانیت و مجاهدت انقلابی‌گری باشد، نه حرکتها و حرفهای بی‌منطق و توهین‌آمیز که جز خسارت چیزی ندارد. نماینده انقلابی، «شهید دیالمه» بود که با صراحت، مستند و بدون هیچ توهین و بی‌ادبی از حقوق مردم دفاع کرد. دیالمه‌ها را احیا کنید.


✅ شکی نیست که شاهد انقلابی‌ترین مجلس این ادوار هستیم؛ لذا حساسیت‌ها و تذکرات دلسوزین باید بیشتر باشد و این تذکرات به هیچ وجه به معنای تنقیص مجلس انقلابی فعلی نیست.


نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">