مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

🌀 بازتعریف هویت امامان جماعت ضروری است

يكشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۹، ۰۱:۴۷ ب.ظ

📝 لزوم کار تشکیلاتی علما

👤 حجت‌الاسلام‌ پناهیان

🔹 جایگاه امام جماعت با امام نماز متفاوت است و امام جماعت نقش رئیس گروه، رئیس جماعت و #جلودار مردم را دارد؛ به همین دلیل این ادبیات باید بازتولید شود و مدام در میان مردم تکرار شود تا ملکه شود.

🔹 مردم باید وظایف و تکالیف امام جماعت را به‌خوبی بشناسند و سطح انتظارات خود را از امام جماعت بالا ببرند؛ چراکه وقتی مسؤولیت‌ها و دشواری‌های کار امام جماعت را ببینند بیشتر و بهتر به او کمک خواهند کرد.

🔹 تا علما اهل #کارتشکیلاتی، گروهی و جهادی نباشند،‌ نمی‌توانند دیگران را راهبری کنند.

🔹 علما باید همانند رسول خدا(ص) مردم را سازمان‌دهی کنند، رسول گرامی خدا(ص) هر ده نفر را سازمان‌دهی می‌کرد و برایشان یک مسئول به نام«عریف» قرار می‌داد.

🔹 باید یاد بگیریم که تشکیلاتی کار کرده و تقسیم‌کار کنیم، به جای این‌که یک‌تنه همه مسؤولیت‌ها را به دوش بگیریم،‌ برخی از مسؤولیت‌ها را به عهده دیگران بگذاریم.

🔻 طلبه‌ها متشکل نیستند یک تشکیلات سراسری عالمان دینی درست کنید، علما تا یک تشکیلات برای خودشان راه نیندازند نمی‌توانند جامعه را متشکل کنند.



  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • ۹۹/۰۸/۲۵
  • ۸۷۴ نمایش
  • صادقی

مناهج

کار تشکیلاتی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">