مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

پیامهای کرونا برای مبلغان

شنبه, ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۹، ۱۰:۴۹ ق.ظ

محمد حق‌پرست

 کرونا هرچند پر از نحسی و بدی است، اما پیامهایی را برای حوزویان به ویژه مبلغان، دارد که قابل توجه است:

‍۱ فضای مجازی و فرصتها و تهدیدهایش را جدی بگیرید. فضایی تقریبا رها شده و بی در و پیکر و البته در دسترس همه؛ از بچه گرفته تا بزرگ، تحصیل کرده و بی سواد. تهدیدهایش خیلی زیاد است و زیادتر هم می شود. اما فرصتهایش هنوز برای ما بکر و تازه است. کرونا باعث شد تا بار دیگر ظرفیتها و فرصتهای این فضا را ببینیم و بفهمیم چه خبر است.

۲ نیاز به سرگرمی‌ها و بازیهای سالم، جذاب و ارزان، که هم بازی باشند هم آموزنده و مفید. واقعا جای این بازیها خالی است. نسل امروز ما نیاز به بازیهای متناسب با اقتضائات خودش دارد و نمی توان فقط بازیهای قدیمی و کهنه را آموزش داد. به راستی در این زمینه چقدر توفیق داشتیم؟

۳ نیاز به بازی‌های رایانه‌ای و موبایلی با محتوای مناسب، برای رده های سنی مختلف. وقتی از بازی حرف می زنیم، ذهن اکثریت به بچه ها می رود، اما امروز فقط بچه ها بازی نمی کنند، بلکه اکثر کاربران موبایلهای لمسی چندتا بازی دارند و حتی کاربر فعال به حساب می آیند.
بازیهای رایانه ای، یکی از جدی ترین تهدیدها و فرصتهای آینده خواهد بود که اگر حوزه علمیه به ویژه معاونت تبلیغ به بازی سازی ورود نکنند، یا حتی دیر ورود کنند، خسارتهای زیادی را خواهیم دید.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">