مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

جایگاه منحصر به فرد تبلیغ رمضان

دوشنبه, ۱۸ فروردين ۱۳۹۹، ۱۰:۳۳ ق.ظ

🌀 جایگاه منحصر به فرد تبلیغ رمضان
🖋 غلامعلی بیدار

🔹 در عصر رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی، با وجود این همه وسایل ارتباطی هنوز که هنوز است شبکه سنتی حوزه روحانیت بزرگترین عامل نفوذ دین و معرفت به قلب مردم است. شبکه‌ای پردامنه که در همه شهرها و اکثر روستاهای دور و نزدیک، برخوردار و محروم، شعبه دارد.

🔹 قوت اصلی تبلیغ سنتی به این است که در آن صرف انتقال داده‌ها و اطلاعات نیست. در رسانه‌های امروزین، انبوهی از معارف در قالب‌های مختلف(صوت، متن و تصویر)، قابل ارائه است؛ اما در تبلیغ سنتی، سیره و عملکرد مبلّغ دین نقش بسزایی در الگوبرداری و تدین مردم دارد.

🔹 نکته مهم دیگر در تبلیغ سنتی، فهم سؤالات و شبهات مخاطب و پاسخگویی به آنهاست؛ یقینا جوان روستایی سؤالاتی متفاوت از جوان شهری دارد؛ گرچه بخشی از سوالات ممکن است مشترک باشد. اما همین که مبلغ دین از نزدیک با معضلات و مشکلات فکری و عقیدتی مخاطبین خود از نزدیک آشنا می‌شود، نیمی از مسأله، حل شده است و همت و اقدام مبلغین در پاسخگویی، مابقی مسأله را حل خواهد کرد.

🔹 یک ماه، انسِ مبلّغ با مردم و آمادگی قلوب مخاطبین به دلیل شرایط معنوی ویژه ماه مبارک، فرصتی طلایی و استثنایی است که در مابقی ایام پیدا نمی‌شود. همه این ویژگی‌ها و دیگر نکات ناگفته از اهمیت تبلیغ رمضان، باید ما را وادار به برنامه‌ریزی و تدبیر برای ماه مبارک کند تا غفلت از آن مبادا موجب خسران شود.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">