مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

رئیس فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت مجلس شورای اسلامی:


حجت الاسلام فلاحی گفت: به دنبال آن هستیم در قم مجموعه ای را ایجاد کنیم تا بتوانیم از ظرفیت شهر مقدس قم استفاده نماییم؛ امروز از 130 کشور در قم طلبه حضور دارد که از این ظرفیت برای محور مقاومت می توان استفاده کرد.


به گزارش پایگاه اطلاع رسانی مجمع نمایندگان طلاب و فضلای حوزه علمیه قم، حجت الاسلام احمد حسین فلاحی در سلسله نشست های بصیرت افزایی مکتب حاج قاسم در امتداد فیضیه که با عنوان «مقاومت و منطقه غرب آسیا» از سوی مجمع نمایندگان طلاب، قرارگاه حوزه انقلابی و واحد سیاسی بسیج مدرسه فیضیه و دارالشفا در مدرس امام مدرسه فیضیه برگزار شد، به روند شکل گیری فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و اظهار داشت: در دوره های قبل نیز این فراکسیون تحت عنوان فراکسیون مقاومت سابقه داشت است و جزو  ادوار چند دوره پیش بوده است؛ اما این دوره با توجه به ماهیت شکل گیری این مجلس که انتظارات بسیاری از این مجلس در راستای مجلس انقلابی داشتند و با توجه به مقطع کنونی که دشمن نسبت به حضور ایران در جبهه مقاومت و محور مقاومت حساسیت دارد، این مسئله باید به صورت ویژه دیده و حمایت می شد؛ لذا این فراکسیون، به نام فراکسیون «حمایت از جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف» گذاشته شده است.

وی ابراز داشت: بسیاری از کشورهای مختلف حتی غیراسلامی نیز نسبت به قدس نگاه مثبت دارند و تعداد بسیاری از آنان از محور مقاومت و قدس پشتیبانی می کنند و انتظار می رفت در کنار سایر فراکسیون ها، فراکسیونی در این موضوع شکل بگیرد و بحمدالله یکی از پرجمعیت ترین و پرطرفدارترین فراکسیون ها در مجلس شورای اسلامی است.

رئیس فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت و آزادی قدس شریف مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: با توجه به مقطع کنونی و با توجه به فشارهایی که از بیرون و درون برای مذاکره و سازش وجود دارد، باید به دو گفتمان سازش و گفتمان مقاومت موجود در کشور اشاره کرده و به دستاوردهای آنان بپردازیم.

سخنران این نشست تصریح کرد: گفتمان سازش، گفتمانی است که دولت فعلی قریب به هفت سال است که آن را دنبال می کند و دستاورد آن کاملا مشخص است و دستاورد گفتمان مقاومت نیز کاملا قابل مشاهده است؛ گفتمان مقاومت پس از هفت سال تقویت داعش توسط آمریکا و کشورهای دیگر که توانستند ثروتمندترین و قدرتمندترین تروریست جهان را تربیت کنند و داعش را با بیشترین امکانات ارائه کنند، توانست داعش را جمع کرده، نیروهای مقاومت در کشورهای مختلف را شکل داده و تربیت نماید و هیمنه آمریکا را در منطقه بشکند و توازن قوا را به نفع جریان مقاومت رقم بزند.

نماینده مردم همدان بیان داشت: گفتمان سازش دستاوردی که برای کشور نداشته هیچ؛ افزایش تورم و مشکلات اقتصادی را نیز برای کشور به دنبال داشته است.

حجت الاسلام فلاحی با اشاره به برنامه های مجلس برای حمایت از جریان مقاومت و قدس شریف، اظهار داشت: مهمترین مسئله ای که در این قسمت وجود دارد، در حوزه تقنینی است؛ ما متأسفانه در حوزه مقاومت و قدس شریف، یک قانون داریم؛ با اینکه مسئله فلسطین پس از پیروزی انقلاب اسلامی به وجود آمد؛ اما متأسفانه در طول چندین سال در بحث تقنینی خیلی کار نکردیم و مهمترین مسئله، قانون گذاری است که باید قوانین جامعی در مجلس به تصویب برسد.

وی با اشاره به نحوه ارتباط جمهوری اسلامی ایران با کشورهای گوناگون در موضوع مقاومت، ابراز داشت: در این موضوع، دو موضع مجلس و دولت وجود دارد؛ مجلس شورای اسلامی ارتباطاتی را با کشورهای گوناگون با موضوع مقاومت داشته و جلساتی را با سران این کشورها با موضوع فلسطین و ... برگزار کرده است؛ همچنین با گروه های گوناگونی که در حوزه مقاومت و فلسطین فعال هستند، ارتباطات زیادی داشته و جلسات بسیاری را برگزار کرده ایم؛ اما در بحث دیپلماسی که عمدتا به دولت بر می گردد، متأسفانه خیلی قوی عمل نکرده ایم؛ دیپلماسی ما در قسمت غرب آسیا و منطقه منفعلانه عمل کرده و به دنبال بحث مذاکره و برجام هستند.

رئیس فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت و آزادی قدس مجلس با اشاره به آخرین وضعیت محور مقاومت در غرب آسیا بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی، خاطرنشان ساخت: ما در سالگرد شهید سلیمانی قرار داریم و قرار است انتقام سختی گرفته شود؛ اما هنوز این انتقام گرفته نشده است و حمله به عین الاسد به تعبیر رهبر معظم انقلاب یک سیلی بود و انتقام سخت نبوده است؛ ما انتقاممان در رابطه با خون شهید سلیمانی در تراز شخصیت سلیمانی باید باشد؛ در آمریکا یقینا شخصیتی همتراز شهید سلیمانی نیست؛ اما رئیس جمهور، وزیر دفاع و ... آمریکا امنیت جانی نخواهند داشت.

سخنران این نشست با اشاره به اینکه چه انتقامی باید گرفته شود؟ تصریح کرد: تراز شهید سلیمانی صرفا عراق و سوریه و یمن و فلسطین نیست؛ بلکه تراز شهید سلیمانی هم در کشورهای غرب آسیاست و هم در کشورهای جهان است؛ بنابراین باید تراز شهید را در این مقیاس دید و انتقامی در این حد گرفته شود.

نماینده مردم همدان با اشاره به وضعیت منطقه ای، بیان داشت: برخلاف شایعاتی که برخی مطرح می کنند که نباید سر به سر دشمن گذاشت، اعلام می کنم که مطابق با نظر کارشناسان نظامی ایران، روسیه و ... وضعیت آمریکایی ها در منطقه کاملا تدافعی است و اصلا آرایش جنگی تهاجمی ندارند و به نیروهای منطقه ای خود دستور داده اند که اگر قایقی سمت شما شلیک کرد، فقط به همان قایق شلیک کنید و فراتر از آن حرکتی نکنید؛ دشمن کاملا در موضع انفعال و ضعف است و در حالت آماده باش می باشد.

حجت الاسلام فلاحی اظهار داشت: امروز محور مقاومت با تمام مظلومیتی که دارد، توازن منطقه ای را بهم زده است و دشمن به صورت منفعلانه عمل می کند.

وی ابراز داشت: یکی از فعالیت های مجلس در حوزه تقنینی است و اقدام راهبردی مقابله با تحریم ها که در مجلس به تصویب رسید، یکی از اقدامات انقلابی بود که دولت موظف به انجام آن است و اگر انجام ندهد، اقدامی مجرمانه است.

رئیس فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت و آزادی قدس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: ما باید در موضع بازدارندگی قوانین لازم را فراهم کنیم که دولت موظف شود؛ از طرف دیگر هم تلاش کنیم در نواحی مختلفی که لازم است جبهه مقاومت تقویت شود، این کار انجام گردد و البته فعالیت هایی در این عرصه صورت گرفته است.

سخنران این نشست به موضوع تقویت گفتمان مقاومت در فضای رسانه ای اشاره و تصریح کرد: ما در بحث رسانه متأسفانه کم کاری داریم و ضعیف عمل کرده ایم؛ پیشنهاد مقام معظم رهبری به جریانات انقلابی این بود که «تنها حضور در فضای مجازی کافی نیست؛ بلکه باید در این فضا جریان ساز بشوید»؛ ما در این فضا نتوانسته جریان سازی کنیم؛ در عرصه محور مقاومت هم نتوانسته ایم فعالیت خوبی داشته باشیم.

نماینده مردم همدان بیان داشت: شهید سلیمانی در آخرین سالهای عمر خود تأکید داشتند که حتما کار فرهنگی در بُعد رسانه ای شروع شود؛ البته کارهایی آغاز شده؛ اما کافی نیست.

حجت الاسلام فلاحی به توقع فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت از حوزویان اشاره کرد و اظهار داشت: جبهه مقاومت و حتی شهید سلیمانی مظلوم واقع شده است و متأسفانه امروز خبر داریم که در برخی استان ها حتی برای فضاسازی شهادت ایشان هم کار مناسبی صورت نگرفته است؛ امروز در کشورهای دیگر از مجاهدت های این شهید سخن به میان آمده و مراسماتی داشته اند؛ اما در کشور خودمان، برنامه های خوبی نداشته ایم؛ مظلومیت شهید این بود که نتوانسته ایم برای مردم این مسئله را جا انداخته و این بزرگواران را معرفی کنیم؛ سلیمانی حضور منطقه ای داشت و در میان ملت ها بود و او را شناختند؛ البته مهمتر از نام شهید، مکتب شهید سلیمانی است و اگر غفلت کنیم، دوباره کسانی که مقابل محور مقاومت هستند، سخن خود را به کرسی می نشانند.

وی ابراز داشت: امروز برخی به دنبال دوگانگی و دوقطبی «مذاکره-اقتصاد»، «مذاکره-انقلاب»، «معیشت-انقلاب»، «معیشت-مقاومت» و ... هستند تا به اهداف خود در انتخابات ریاست جمهوری برسند.

رئیس فراکسیون حمایت از جبهه مقاومت و آزادی قدس مجلس شورای اسلامی خاطرنشان ساخت: خواهش ما از حوزویان این است که به میدان آمده و دوقطبی ها را به مردم بشناسانند تا دوباره شاهد حضور دولت لیبرال و غربگرا در رأس کشور نباشیم.

سخنران این نشست تصریح کرد: دستاورد مذاکره در کشور، تبدیل دلار سه هزار تومانی به دلار سی هزار تومانی است و باید این افراد و تفکرات آنان را به مردم بشناسانیم.

نماینده مردم همدان با اشاره به ارتباط فراکسیون جبهه حمایت از مقاومت با علما و مراجع، بیان داشت: یکی از مشکلاتی که داشته ایم، بحث کرونا بود که برنامه های ما را محدود کرد؛ اما با همین محدودیت ها، دیدارهایی را با مراجع عظام تقلید، بزرگان حوزه، گروه های فعال در محور مقاومت و ... داشته ایم تا بتوانیم به این موضوع بپردازیم و به دستاوردهای خوبی برسیم.

حجت الاسلام فلاحی اظهار داشت: به دنبال آن هستیم در قم مجموعه ای را ایجاد کنیم تا بتوانیم از ظرفیت شهر مقدس قم استفاده نماییم؛ امروز از 130 کشور در قم طلبه حضور دارد که از این ظرفیت برای محور مقاومت می توان استفاده کرد.

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">