مناهج

نظرسنجی سنن حوزوی

مناهج
نگرش ها و دغدغه های حوزه و روحانیت

طبقه بندی موضوعی

۳۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۹ ثبت شده است

  • صادقی


#سخن_سردبیر


🔹 طی دوره چهار ساله مدیریت آیت‌الله اعرافی بر حوزه‌های علمیه همواره یکی از دغدغه‌های وی کمک به رفع مشکلات معیشتی اساتید و طلاب حوزه‌های علمیه بوده است.

🔹 جا دارد از زحمات مستمر ایشان در این زمینه تشکر و قدردانی شود. رسانه حوزوی #مناهج همانگونه که نماینده طلاب و اساتید و زبان گویای آنها در انتقال مطالبات و انتقادات است، نماینده طلاب و اساتید در قدردانی از زحمات و تلاش‌های خالصانه نیز می‌باشد.

✅ همچنین ضمن عرض صمیمانه خدا قوت به ایشان یادآوری می‌نماییم که افزایش مختصر شهریه‌ها در شرایط معیشتی کنونی جامعه، اقدامی بس لازم بود؛ اما تداوم تقویت همه‌جانبه و بسترسازی در جهت بهره‌گیری از ظرفیت‌های بی‌پایان طلاب مستعد و توانمند حوزه‌های علمیه، بهترین راهکار برای حل دائمی مشکلات معیشتی آنان و رفع دغدغه‌های امام خامنه‌ای در جهت حل مشکلات گوناگون فرهنگی، اجتماعی و سیاسی جامعه می‌باشد.

🔺 من لم یشکر المنعم من المخلوقین، لم یشکر الله عزوجل.


  • صادقی



📺 سخنرانی امام خامنه‌ای امروز دوشنبه ۳۱ شهریور به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس به صورت زنده از رسانه ملی پخش خواهد شد.

🕙 ساعت ۱۰


  • صادقی



📌 پ.ن:
نحوست برای ماه صفر ثابت نشده است و ذکر دعا به جهت تقرب و فضیلت آن است.


  • صادقی

🎥 رحیم پور ازغدی

🔻 وقتی فرانسه بی‌حجابی را قانون می‌کند! در ایران نمی‌شود حجاب را قانون کرد؟!

❓برخی خیرخواهانه می‌گویند اگر حجاب، قانون نباشد، حجاب بیشتر می‌شود!!
حجاب کمتر خواهد شد و هر گناهی را آزاد کنی گناهکاران بیشتر می‌شوند.

در اکثر ایالت‌های آمریکا حق ندارند با شیشه مشروب در خیابان راه بروند.

✅ حجاب هم قانونی است هم شرعی هم عقلی.
برای حد حجاب هر قدم عقب بنشینید عده‌ای باز هم فشار می‌آورند برای عقب‌نشینی بیشتر. حد یقف آن کجاست؟!!

🔻 با همین استدلال مخالفت با حجاب اجباری، باید جلوی قانون برخورد اجباری با مواد مخدر هم بایستد باید جلوی برخورد اجباری با هم‌جنس‌بازی هم بایستد...

  • صادقی


📸 جوانی دو عالم بزرگ حوزه علمیه

💠 آیت‌الله جوادی آملی (سمت راست)
💠 آیت‌الله حسن زاده آملی (سمت چپ)

 📅 سال ۱۳۲۷ هجری شمسی

🌐 مجموعه مرحوم دکتر محمدحسن شفیعیان


  • صادقی


🖋 سید احمد سید مرادی

🔹 کتاب شیعه در آفریقا منتشر شد. این کتاب نفیس که حاصل سه دهه تجربه حضور مداوم نویسنده در عرصه تبلیغ در کشورهای آفریقایی و دو سال پژوهش گسترده در منابع علمی به زبان‌های فارسی، عربی و انگلیسی است.

🔹 این کتاب می‌کوشد تا خلأ علمی در زمینه شناسایی ظرفیت‌های متنوع قاره آفریقا را پر کند. از این رو اطلاعات گسترده‌ای درباره معرفی آفریقا، چگونگی ورود اسلام و تشیع به هریک از کشورهای این قاره، وضعیت کنونی مسلمانان و شیعیان، طریقت های صوفیه و نقش آنان، فرقه‌های ضاله بهائیت، احمدی و وهابیت در کشورهای آفریقایی و بسیاری از موضوعات مرتبط دیگر را به صورت کمّی و کیفی در دسترس محققان و علاقمندان فرهیخته قرار می‌دهد.j

  • صادقی


📝 شهرداری تغسیل اموات کرونایی را بر عهده گیرد
👤 مدیر حوزه علمیه فارس

🔻 مجموعه شهرداری باید بحث تغسیل اموات کرونایی را تحویل بگیرد، چراکه کار جهادی برای یک مقطع بحرانی است، برای جایی است که نیروهای رسمی نمی‌توانند پای کار بیایند و نیروهای مردمی آن را انجام می‌دهند، اکنون شش الی هفت ماه است که می‌گذرد هنوز طلاب جهادی این کار را انجام می‌دهند.

🌐 خبرگزاری حوزه

📌 مناهج:
🔹 تغسیل اموات، وظیفه ذاتی شهرداری است و بودجه مصوب دارد و از این بابت شهرداری به کارکنان خود، حق‌الزحمه، حقوق و مزایا می‌دهد. لذا تغسیل اموات کرونایی هم مثل خدمت به بیماران کرونایی در سایر نقاط بیمارستانی و نهادهای حمایتی و ... وظیفه‌ی ذاتی سازمان‌های مسئول است. طلاب جهادی در بحران کرونا وارد میدان شدند تا این واجب کفایی زمین نماند و اموات مؤمنین بدون غسل و کفن دفن نشوند.

🔹 اگر همچنان ‌شهرداری و سازمان آرامستان‌ها از تغسیل اموات کرونایی سر باز می‌زنند، برای واسپاری وظیفه محوله به طلاب، باید شرایط معیشتی طلاب جهادی که جان خود را کف دست گرفته‌اند به نحو مطلوب نیز در نظر گرفته شود و این فعالیت‌های مداوم در راستای همکاری‌های تبلیغی حوزه‌های علمیه با شهرداری محسوب شود. آیا روا است این عزیزان به مدت طولانی (چندین ماه) مشغول خدمت باشند و حق‌الزحمه مصوب برای دیگران منظور شود؟!





  • صادقی


👤 مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی

🔹 عده‌ای می‌خواهند «بی حجابی» را عادی‌سازی کنند. در مقابل، انقلاب اسلامی دارد «#حجاب» را در عالَم #عادی‌سازی می‌کند، نظام، خوب برخورد می‌کند!
ببینید من درعین‌حالی که می‌گویم بدحجابی چه مقدار خطرناک است، اما وقتی این خانم می‌رود برای مسابقات تیراندازی، این نشانه ی پیشروی شما است. چون دارید حجاب را می‌برید داخل محیط هایی که اصلاً نمی‌توانستند حجاب را تحمل کنند!

🔹 این‌ها با نظر رهبری است و از #خوش_فهمی او است که این کارها را می‌کند. نمی‌خواهد حجاب را دست‌کم بگیرد. اما قومی که اصلاً سرِ پوشیده را خرافات می‌دانستند، وقتی مشاهده می‌کنند که زنی با سرِ پوشیده آمده و بازی می‌کند، درباره او فکر بهتری می‌کنند. حجاب در حال پیشروی است در دنیا.

🔹 این‌ها را علامت عقب رفت و ابتذال فرهنگی نظام نبینید.
رهبری، آدم #کارکشته‌ای است. در مبارزات فرهنگی #دقیق است.

🌐 نکات و تمثیلات آیت‌الله حائری شیرازی



  • صادقی



📝 بخشنامه مدیرعامل جدید شهرک مهدیه

🔹 مدیر عامل جدید شهرک مهدیه طی بخشنامه‌ای این امکان را داد که ساکنین غیر مجازی که از سال ۱۳۹۳ به بعد ساکن شده‌اند بتوانند یک سال دیگر در شهرک ساکن باشند.

🔹 انگیزه این امر کمک به حال معیشتی طلاب و در نظر گرفتن شرایط کرونا عنوان شده است.

📌 مناهج:
🔻 این در حالی است که طلاب زیادی که مشکلات بغرنج معیشتی دارند امید به اسکان در شهرک مهدیه دارند و در نوبت اسکان هستند. همچنین طبق قوانین شهرک مهدیه از روز نخست اسکان، به طلاب ساکن مهدیه گفته شده بود که نهایتا ۵ سال امکان سکونت شرعی در مهدیه را دارند.

🔻 انتظار طلاب از مدیرعامل جدید شهرک، برخوردی قاطع‌تر نسبت به گذشته در اخراج ساکنین غیر مجاز بود.

🔻 از حجت‌الاسلام ملکدار تقامندیم ان‌شاءالله مسیری که طی ۵ سال گذشته در مدیریت مهدیه ایجاد شده تقویت شود و خدای ناکرده گرفتار عقب‌گرد نشویم.

  • صادقی